TREE Working Paper Series
TREE Working Paper No. 7, May 2024
Sandra Hupka-Brunner, Thomas Meyer
Gegenderte Lebensläufe in der Schweiz: Befunde aus der TREE-Studie
(allemand, avec résumé en anglais)
TREE Working Paper No. 6, December 2022
Barbara Wilhelmi
Betriebliche Ausbildungsstrategien zur Berufsmaturität 1
(allemand, avec résumé en anglais)
TREE Working Paper No. 5, November 2022
Kaspar Burger
Disentangling the Interplay of the Sense of School Belonging and Institutional Channels in Individuals’ Educational Trajectories
(English)
TREE Working Paper No. 4, February 2020
Benita Combet, Daniel Oesch
The social origin gap in university completion among youth with comparable school abilities in Switzerland
(English)
TREE Working Paper No. 3, October 2019
Ben Jann, Sandra Hupka-Brunner
Warum werden Frauen so selten MINT-Fachkräfte? Zur Bedeutung der Differenz zwischen mathematischen Kompetenzen und Selbstkonzept
(German, with English abstract)
TREE Working Paper No. 2, June 2019
Andrés Gomensoro, Claudio Bolzman
When children of immigrants come of age. A longitudinal perspective on labour market outcomes in Switzerland
(English)
TREE Working Paper No. 1, May 2019
Maïlys Korber
How educational track determines wages in early careers. Panel evidence for Switzerland
(English)
TREE Working Paper Series est une nouvelle plateforme d'échange scientifique portant sur des analyses actuelles des données TREE. Des contributions peuvent êtres soumises en français, anglais ou allemand, à condition qu'elles se basent sur des analyses des données TREE (thématiques ou méthodologiques) et qu'elles satisfassent les standards communs de la recherche empirique. Les contributions sont revues par les éditeurs de la série et publiées sous forme numérique, tout en observant les règles d'accès libre définies par CC BY 4.0. Tout droit de publication est conservé par les auteurs, et les éditeurs renoncent à toute demande d'exclusivité ou de première publication.
Des contributions peuvent être soumises à tree@soz.unibe.ch .